• Alltid fri frakt
  • Snabba leveranser
  • Betala smidigt med Klarna

Här har vi listat de vanligaste frågorna vi får om våra webbkurser

  • Vi är ett företag som önskar en skräddarsydd kurs, är det möjligt?

Ja, absolut. Vi har tagit fram flera anpassade kurser för kunder som behöver ett anpassat och kanske mer fördjupat innehåll inom specifika områden eller verksamheter med speciella förutsättningar såsom elskador eller klämskador. Kanske har ni en utarbetat larmplan som ni vill inkludera i kursen eller specifika dokument att lägga med. Vi hjälper er gärna se till att utforma kursen och upplägget så att det fungera smidigt för just er verksamhet. Maila eller ring oss på 08 684 09006 så berättar vi mer!

  • Varför kommer inte inloggningen till kursen, jag har ju fått övningsmaterialet?

När du lagt din beställning online och betalat med Klarna så skickas dina inloggningsuppgifter/aktiveringslänk ut direkt. Har du inte fått dem så ta en titt i skräpkorgen, ibland hamnar det där.  Mailet kommer från webbkurs@lifeinmind.se. Har du fler frågor, hör bara av dig så hjälper vi dig komma igång!

  • Vad är min aktiveringskod?

När du som anställd ska logga in klickar du på länken från din arbetsgivare. Om du då hamnar på en sida där du ska uppge en kod är det troligtvis så att du har pop up blockerat på datorn/plattan. Testa att ändra inställningarna så att du tillåter pop ups och försök igen. Om du fortfarande upplever problem, kontakta oss!

Har du en kurs köpt via Apotea, hittar du din aktiveringskod i brevet i ditt paket. Kom igång här.

  • Från vilken dag får jag tillgång till kursen?

Du får dina inloggningsuppgifter i samma stund som du beställer kursen från vår hemsida och din tillgångstid till kursen startar därmed. Övningsdockorna kommer hem till dig med posten inom 5 arbetsdagar. Du kan med fördel börja ta del av kursen innan dockorna kommit fram, alla delar förutsätter inte att du har dockorna att öva med. Vi har medvetet gett en lång tillgång till kursen, detta för att vi vet att det dröjer någon dag innan dockorna kommit fram.

  • Kan jag förlänga kursen om jag vill repetera senare?

Självklart! Denna kurs är tänkt att finnas med dig över lång tid så att du kan repetera ofta och kanske även tillsammans med nära och kära när det passar er.  Du kan välja att förlänga kursen i direkt anslutning till att den löper ut, eller när ni vill repetera. Mer information om detta hittar du  länken i mailet du får med en påminnelse om att repetera, detta mail skickas ut när din tillgång till kursen håller på att löpa ut.

  • Ser kursen olika ut för företag och privatpersoner?

Innehållet är nästan identiskt men upplägget skiljer sig något. Kursen för förskolor /företag har fler kontroller och innebär att du måste genomföra samtliga lektioner i rätt i ordning, samt svara på alla kontrollfrågor för att bli godkänd. I denna kurs går det även ut ett mail till den ansvarige på arbetsplatsen när respektive medarbetare genomfört sin kurs. Kursen för förskolor/företag har även en längre tillgång till webbkursen, närmare bestämt 12 månader, då tanken är att denna kurs alltid ska finnas tillgänglig för ny personal eller de som önskar repetera.

  • Min arbetsgivare säger att min kurs inte är slutförd, vad ska jag göra?

För att din arbetsgivare ska se att din kurs är slutförd behöver du slutföra samtliga lektioner, kontrollera att alla lektionerna är grönmarkerade. Det är lätt att missa den sista lektionen har vi märkt, så titta att den verkligen är avslutad.

Hittar du inte svaret på din fråga här eller har du en annan fundering får du gärna maila oss.